Open/Close Menu Európska sieť profesionálnych pneuservisov

Prezutím pneumatík a diskov povinnosti vodiča neskončili. Pneuservisy radia čo by mali vodiči na svojich pneumatikách / diskoch odkontrolovať či už počas vlastnoručného prezúvania alebo po prezutí v pneuservise. Ak ste tu nenašli informácie, ktoré potrebujete, obráťte sa na najbližší PointS pneuservis kde Vám radi poradia:

Pozícia pneumatiky na aute

Pred kúpou alebo prezúvaním pneumatík si vždy skontrolujte pozície, smerovanie a veľkosť ktorú potrebujete, tak aby finálna zostava pneumatík bola zosúladená s vaším vozidlom.

Najbežnejší typ pneumatík, ktorá sa dnes predáva, sa vyznačuje symetrickými dezénmi a vnútornou konštrukciou a sú navrhnuté tak, aby sa otáčali ľubovoľným smerom. Ak vaše auto používa predné aj zadné kolesá rovnakej veľkosti a rovnaké kolesá a vybrali ste si symetrický dizajn pneumatík, môžu byť nové pneumatiky a kolesá namontované na ľubovoľnej pozícii na vašom vozidle. Mnoho zimných alebo špeciálnych pneumatík má smerové alebo asymetrické vzory pneumatík a niektoré vozidlá používajú rôzne veľkosti kolies a pneumatík vpredu aj vzadu. Preto sa pred začatím prezúvania uistite, že má vhodné kolesá a pneumatiky na každú pozíciu na vozidle. Ak sa vás to týka, potom sa vyplatí všetko umiestniť na miesto pred začatím inštalácie, aby ste sa uistili, že prebehne presne tak, ako bolo zamýšľané.

Skrutky a matice na disky

Veľa after-marketových hliníkových alebo oceľových diskov je vyrobených tak aby sa mohli používať s pôvodnými (originálnymi) maticami/skrutkami. Samozrejme nemôžete kombinovať matice/skrutky, ktoré sa používajú ku oceľovému disku na hliníkový disk. Certifikovaní a kvalitní výrobcovia diskov dodávajú ku svojím hliníkovým diskom aj príslušenstvo, ktoré je vo väčšine prípadov v cene disku. Rozdiel oproti originálnym maticiam/skrutkám je niekedy značný – tvar, priemer alebo veľkosť závitu upínacej matice alebo skrutky. Jazda s nesprávnymi skrutkami/maticami je veľmi nebezpečná !
Použitím nesprávnej závrtnej skrutky alebo poistnej matice môže dôjsť k poškodeniu kolesa a následnému uvoľneniu kolesa počas jazdy!

 

 

POZOR: Ak Vám ku novým diskom pribalí predajca aj skrutky/matice, je nevyhnutné, aby ste používali iba nové príslušenstvo, ktoré bolo dodané s diskami! Nepoužívajte originálne matice alebo skrutky od vášho vozidla, pokiaľ Vám ich používanie neodsúhlasí Vás pneuservis.

Vymedzovacie krúžky na disky – kupujte v pneuservise !

Ak ste sa rozhodli vymeniť si kolesá na aute sami, nezabudnite skontrolovať umiestnenie kolesa na náboji vozidla. Pri demontáži pôvodného kolesa, skontrolujte či na náboji bol aj vymedzovací / centrovací krúžok.

Tieto krúžky sa používajú pri ne-originálnych hliníkových diskoch, ktoré majú odlišné vŕtanie ako originálny disk. Dnes si už môžete kúpiť aj presne vŕtané disky, kde nepotrebujete vymedzovacie krúžky a ani odlišné matice/skrutky. Pri kúpe nových diskov odporúčame výber práve presne vŕtaných diskov, keďže sadnú presne na náboj vozidla, bez použitia ďalšieho príslušenstva.
Ak musíte použiť vymedzovací krúžok, skontrolujte či je koleso pevne dosadnuté na náboji s krúžkom a či sa otvory pre skrutky presne zhodujú s otvormi / skrutkami na vozidle.

Vymedzovacie  / centrovacie krúžky odporúčame nakupovať priamo v pneuservise. Nejedná sa o drahú položku a potrebujete trafiť presný rozmer. V pneuservise majú skúsenosti s autami a prístup na rôzne konfigurátory, cez ktoré Vám vedia presne natypovať potrebný krúžok.

Kontrola priestoru na brzdy

Pri výmene kolies je dôležité preveriť či je medzi brzdovými strmeňmi a vnútornou stranou disku dostatočný voľný priestor a nedochádza ku kontaktu strmeňa s diskom, alebo nalepeným závažím.
Po namontovaní kolesa a zatiahnutí matíc/skrutiek uvoľnite ručnú brzdu a zaraďte neutrál. Teraz ručne skúste otáčať namontovaným kolesom a sledovať či brzdový strmeň nedrhne niekde o disk alebo závažie na disku. Medzi strmeňom a diskom by mali byť vôľa aspoň 3-4 mm.

Ochrana a čistenie kolies

Vaše kolesá sú často najšpinavšou časťou vozidla, pretože sú neustále vystavené vplyvom počasia (korozívny brzdový prach, soľ na ceste, kamene, asfalt atď.). Poškodenie spôsobené dlhodobým pôsobením týchto prvkov spôsobí neplatnosť záruky na povrch vašich kolies. Je dôležité ich pravidelne a časté čistenie. Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu zachovať pôvodnú krásu kolies na vozidle:
Po každom umytí kolies naneste na disky ochranný vosk. S povrchovou úpravou svojich diskov zaobchádzajte rovnako ako s povrchovou úpravou svojho vozidla. Väčšina diskov z ľahkej zliatiny dnes má lakovaný a / alebo číry lak. Najlepším spôsobom starostlivosti o kolesá bez poškodenia ich povrchovej úpravy je časté umývanie slabým mydlovým roztokom. Nikdy nepoužívajte abrazívne („brúsne“-obsahujúce kryštály, piesok) čistiace prostriedky, hubky z oceľovej vlny alebo leštiace zmesi.
Pozor na automatické umývanie automobilov. Niektoré auto-umývačky používajú na odstránenie nečistôt a špiny kyselinové čističe buď pred, alebo počas umývania. Iné používajú na čistenie kolies a pneumatík tuhé kefy. Obe môžu poškodiť povrchovú úpravu vašich diskov.
Nikdy nenechajte svoje disky a pneumatiky očistiť parou. Para môže utlmiť farbu a povrchovú úpravu vašich diskov.

Nečistite horúce disky – počkajte, kým vychladnú. Čistenie diskov, kým sú horúce, môže spôsobiť, že váš jemný mydlový roztok príliš rýchlo zaschne a na kolesách zostanú škvrny alebo film z mydla.

Kontrola tlaku v pneumatikách

Tlak v pneumatikách by sa mal kontrolovať raz týždenne skoro ráno pred jazdou. Denné teplo a / alebo jazda viac ako niekoľko kilometrov spôsobí nesprávne odčítanie tlaku za studena.

Optimálny výkon pneumatík

Pri kúpe nových pneumatík nebuďte prekvapený ak budú pri jazde reagovať pomalšie ako staré pneumatiky. Majú ešte neopotrebovaný dezén a nie je prispôsobený vášmu vozidlu a štýlu jazdy.
Optimálny výkon začne nová pneumatika vykazovať po prejdení cca 500km.

Aby sa Vám pneumatiky opotrebovávali čo najrovnomernejšie je potrebné vykonávať zámenu pozícií pneumatík na vozidle každých cca 5000km.

Copyright © 2015-2019 Point S Slovakia s.r.o.
Všetky práva vyhradené.

logo-footer