Open/Close Menu Európska sieť profesionálnych pneuservisov

Horúcich dní máme od mája do septembra čoraz viac a aj keď si možno mnohí myslia, že je dobré zjazdiť zimnú pneumatiku v lete keď už nemá taký vysoký dezén, nie je to pravda a pri používaní zimnej pneumatiky v lete hrozí väčšie nebezpečenstvo ako si myslia.

Najvážnejšie dôvody prečo nejazdiť v lete na zimných pneumatikách

Zimné pneumatiky sa rýchlejšie opotrebujú pri vyšších teplotách

Zimné pneumatiky sú vyrobené zo špeciálnej gumovej zmesi, ktorá zostáva mäkka aj pri nižších teplotách. Týmto zaisťuje dobrú priľnavosť na chladných zasnežených alebo 7°C a menej. Ak budete takúto pneumatiku používať v lete , rýchlejšie sa Vám opotrebuje.

Horšia trakcia a ovládanie auta

Zmes zimných pneumatík je mäkšia a preto Vám nezaistí dobrú ovládateľnosť pri prejazde zákrutami a pri rozbiehaní či brzdení.

Dezén pneumatiky je navrhnutý na odvádzanie snehu a brečky. S týmto sa v lete na cestách nestretnete. Má oveľa viac drážok a lamiel a tým pádom menší kontakt s povrchom. V spojení so zmesou, ktorá dobre funguje za studeného počasia, budete mať problém s ovládateľnosťou a trakciou vozidla.

Vyššia spotreba

Ako sme spomínali, zmes zimnej pneumatiky je podstatne mäkšia ako letná. A práve kvôli tomu behúň pneumatiky častejšie a dlhšie mení svoj tvar. To vytvára väčší valivý odpor a spotrebuje sa viac paliva.

Vyššia hlučnosť pneumatík

Zimné pneumatiky sú hlučnejšie a oveľa viac sa to prejaví pri jazde za teplého počasia. V zime si to možno až tak nevšimnete.

Dlhá brzdná dráha

Jazda na zimných pneumatikách v lete predlžuje brzdnú dráhu minimálne o 10 percent na suchej vozovke a o 26 percent na mokrej vozovke!

 

A práve tento posledný dôvod je ten, ktorý by mal odradiť každého vodiča od jazdi na zimných pneumatikách v lete. Brzdná dráha nikdy nie je dostatočne krátke a riskovať jej predĺženie len kvôli tomu, že sa neprezuje na letné pneumatiky je hazardovanie.

Copyright © 2015-2019 Point S Slovakia s.r.o.
Všetky práva vyhradené.

logo-footer